Fri frakt vid 499:- / Snabb leverans / Fri retur

Stockholm Sales Institute: Köpvillkor

  1. Om Stockholm Sales Institute
  • Företaget har sitt säte i Stockholm. Företagets postadress är Slottsbacken 8.
  • Önskar du att komma i kontakt med oss, ring oss på 08-747 83 00 eller skicka ett mail till info@stockholmsalesinstitute.se med ditt ärende och dina kontaktuppgifter så hör vi av oss inom kort.
  1. Beställning
  • När du slutfört din bokning skickas en orderbekräftelse till din e-postadress. I bekräftelsen finner du alla uppgifter om kursen, såsom tid, plats, pris och annan viktig info innan kursstart.
  • Är något fel i orderbekräftelsen ska du omedelbart kontakta oss via e-post till info@stockholmsalesinstitute.se.
  1. Leverans
  1. Priser
  • Alla priser i butiken anges i SEK och alla priser är inklusive 25% moms.
  1. Ångerrätt
  • Vid köp av tjänster på webbplatsen har du som kund 14 dagars ångerrätt som gäller från bokningstillfället. (Se nedan för villkor).

    5.1 Vid nyttjande av din ångerrätt:
  • Du måste meddela att du ångrar dig eller vill ändra i din beställning. Meddelandet ska skickas till oss info@stockholmsalesinstitute.se. I ditt meddelande ska ditt namn (och företagsnamn för företag) samt vilket kurstillfälle som avbokningen/ombokningen gäller framgå klart och tydligt.

    5.2 Ångerrätten gäller inte vid:
  • Bokningar som gjorts mindre än 48 timmar innan kursstart.
  • Tjänster som har fullgjorts och där du uttryckligen har samtyckt till att tjänsten påbörjas utan ångerrätt.

    För mer om den lagstiftade ångerrätten, se här.
  1. Klagomål
  • Är du inte nöjd med våra kurser ber vi dig höra av dig till oss på info@stockholmsalesinstitute.se och beskriva ditt problem.

    6.1 Hur går du tillväga vid reklamation?
  • Eventuella fel ska alltid reklameras till info@stockholmsalesinstitute.se där du anger ditt namn, vilket kurstillfälle som avses och en beskrivning av felet.
  1. Produktinformation
  1. Information om Cookies
  • Enligt lag om elektronisk information ska besökare på en webbplats i integritetssyfte få information om att cookies används. Informationen i cookien är möjlig att använda för att följa en användares surfande. Cookie är en liten textfil som webbplatsen du besöker begär att få spara på din dator för att ge tillgång till olika funktioner. Det går att ställa in sin webbläsare så att den automatiskt nekar cookies. Mer information kan man hitta på Post och telestyrelsens hemsida.
  1. Personuppgifter
  • Genom att handla hos Stockholm Sales Institute accepterar du vår dataskyddspolicy och vår behandling av dina personuppgifter. Vi värnar om din personliga integritet och samlar inte in fler uppgifter än nödvändigt för att behandla din beställning. Vi säljer eller vidareger aldrig dina uppgifter till tredjepart utan rättslig grund.
  • Stockholm Sales Institute är ansvarig för behandlingen av personuppgifter som du lämnat till oss som kund. Dina personuppgifter behandlas av oss för att kunna hantera din beställning samt i de tillfällen då du har önskat nyhetsbrev eller kampanjerbjudanden - för att kunna anpassa marknadsföringen åt dina individuella behov.
  • Nedan information är en summering av hur vi i enlighet med dataskyddsförordningen (GDPR) lagrar och behandlar dina uppgifter.

  • 9.1 Vad är en personuppgift?
    En personuppgift är all information som direkt eller indirekt kan hänföras till en fysisk person.
  • 9.2 Vilka uppgifter lagrar vi?
    För att kunna hantera din beställning samt svara på frågor relaterat till din order (kundtjänst) lagrar vi ditt förnamn- och efternamn, adress, telefonnummer, e-postadress, ip-adress och köphistorik.
  • Dina uppgifter lagras så länge vi har en rättslig grund att behandla dina uppgifter, exempelvis för att fullfölja avtalet mellan oss eller för att efterleva en rättslig förpliktelse enligt exempelvis bokföringslagen.
  • 9.3 Rättslig grund
    I samband med ett köp behandlas dina personuppgifter för att fullfölja avtalet med dig.
    Marknadsföring, kampanjer och liknande utskick sker efter samtycke från dig.
  • 9.4 Vilka uppgifter delas och med vilket syfte?
    9.4.1 Betalleverantör
  • Vid genomförande av köp, delas information med vår betalleverantör. Det som lagras är förnamn, efternamn, adress, e-postadress och telefonnummer. Väljer du att betala med faktura sparas även personnummer hos betalleverantören. Informationen sparas för att kunna genomföra köpet och för att skydda parterna mot bedrägeri.
    De betalleverantörer (betaltjänster) som vi använder oss av är: VISA, Mastercard, Klarna, PayPal, Nets, Swish.
  • 9.4.2 Nyhetsbrev
    Har du valt att prenumerera på vårt nyhetsbrev delas förnamn, efternamn och e-postadress med vår nyhetsbrevsleverantör. Detta för att kunna hålla dig uppdaterad med information och erbjudanden i marknadsföringssyfte.
    Vi använder MailChimp för utskick av nyhetsbrev.
  • 9.5 Rätten till tillgång
    Du har rätt att få utdrag av all information som finns om dig hos oss. Utdrag levereras elektroniskt i ett läsbart format.
  • 9.6 Rätt till rättelse
    Du har rätt att be oss uppdatera felaktig information eller komplettera information som är bristfällig.
  • 9.7 Rätten att bli glömd
    Du kan när som helst be att uppgifterna som avser dig raderas. Det finns få undantag till rätten till radering, som till exempel om det ska behållas för att vi måste uppfylla en rättslig förpliktelse (exempelvis enligt bokföringslagen).
  • 9.8 Ansvarig för dataskydd
    Stockholm Sales Institute är ansvarig för lagring och behandling av personuppgifter i webbutiken och ser till att reglerna efterföljs.
  • 9.9 Så skyddar vi dina personuppgifter
    Vi använder oss av industristandarder som SSL/TLS och envägs hash-algoritmer för att lagra, behandla och kommunicera känslig information som exempelvis personuppgifter och lösenord på ett säkert sätt.
    Vi använder en svensk plattform, Quickbutik, som drivs av Quickbutik AB med säte i Helsingborg.
  1. Ändringar till de Allmänna Villkoren
  • Vi förbehåller oss rätten att när som helst företa ändringar i villkoren. Ändringar av villkoren kommer att publiceras online på webbplatsen. De ändrade villkoren anses för accepterade i samband med order eller besök på webbplatsen.
  1. Tvist och lagval
  • I tillfälle av att tvist inte kan lösas i samförstånd med företagets kundtjänst och kunden, kan du som kund vända dig till Allmänna Reklamationsnämnden, se arn.se. För boende i ett annat EU-land än Sverige kan man lämna klagomål online via EU-kommissionens plattform för medling i tvister, se http://ec.europa.eu/consumers/odr
  • Vid eventuell tvist följer vi beslut från ARN eller motsvarande tvistlösningsorgan.
  • Tvist gällande tolkningen eller tillämpningen av dessa allmänna villkor ska tolkas i enlighet med svensk rätt och lag.